Japonský šmrnc

Japonský šmrnc

„Rekonstruovat čerstvě postavený byt? Cože? Proč jako?“ Na tuhle otázku si mladý podnikatel ve stavebnictví Antonín už dávno zvyknul. A přesně ví, jak na ni odpovědět.
Věčné dilema kupujícího
Antonín: „Už dlouho jsem se odhodlával ke koupi bytu v Praze. Jenže většina těch, co jsem viděl, měla buď nešikovnou lokalitu, nebo naprosto příšerné dispozice. Nakonec jsem dal přednost lokalitě a smířil se s tím, že si byt budu muset předělat. A tady se do toho vložili Silvie s Václavem.“
Vzdušné především
A: „Na to, že tu žiju sám, jsem si dopřál vcelku velkorysý prostor, je pro mě zásadní necítit se stísněně. Chtěl jsem, aby vyznění interiéru bylo jednoduché, nepoutalo na sebe pozornost. A když si pak někam položím modýlky nebo třeba svoji oblíbenou knihu, automaticky se z toho místa stává středobod celé místnosti.“
Detail není detail
A: „Jako člověk, který rád věci dává do pohybu, ale nemá tolik trpělivosti s detaily, jsem k sobě hledal někoho přesně opačného. Architekty, kteří ani na větším projektu nezanedbají jediný vypínač, jedinou spáru.

Největší radost mám asi z pracovny. Chtěl jsem prostor pro knihy, volně stojící stůl a hodně světla. A když sedím u svého nového stolu, i při čtení mailů si připadám jako kapitán na můstku zaoceánské lodi.“
Byt vycházejícího slunce
A: „Kamarádi mi říkají, že je tu cítit určitá inspirace Japonskem. Je to tak – i když nejsem žádný japanolog, hodně mi vyhovují architektonické principy jako pravidelnost, barevná střídmost, důraz na přírodní materiály nebo práce se světlem.“
Lehkost na každém kroku
Václav: „Tuctovou dispozici od developera jsme proto při rekonstrukci hodně otevřeli, hlavní schodiště už najednou není tmavá šachta, díky subtilním skleněným stupňům získalo lehkost.“

A: „Jeho přesná a pravidelná konstrukce na mě působí uklidňujícím, skoro až zenovým dojmem. Občas se po něm párkrát projdu nahoru dolů, jen tak, pro radost, a užívám si každý krok.“
A pak přijde tma
Silvie: „Hodně věřím tomu, že prostor kolem vás promlouvá do způsobu, jakým žijete. Takže zatímco celý byt je čistý, bílý, prosvětlený, v ložnicích se vše obrací.“
Čas přestat sledovat čas
A: „Tady vládne černá a šedá, ticho, měkkost a uvolňující přítmí. Jako sportovec chápu důležitost spánku a regenerace celkově a ložnice je pro mě posvátná.“
Mít kam růst
A: „Propojení s vnějším světem pro mě bylo vždycky hrozně důležité a nová dispozice skýtá nádherné výhledy a přístup na obě terasy. Časem z nich možná bude zimní zahrada nebo třeba fitko. Už teď ale cítím, že mají potenciál.“
Oáza klidu
A: „Když stojím večer na terase a dívám se dovnitř, mám pocit, jako bych se díval do nějaké oázy klidu, pocit, že ze mě všechny problémy spadnou, jakmile překročím práh.“
Co bude dál?
A: „Často mám pocit, že jsem v životě ještě dost na začátku. Možná budu mít rodinu a možná ne, možná budu za deset let žít úplně jinak než dnes. Ale u sebe doma mám pokaždé pocit, že lepší začátek jsem si nemohl přát.“

Zaujala vás naše práce?

Antonína inspiroval zen, co inspiruje vás? Vtiskněme společně vašemu novému projektu jedinečnou tvář.
Zavolejte Silvii. (+420 776 025 927)
Další realizace:
Studie rodinné usedlosti
Prováděcí projekt
Mladá Boleslav
Design historického bytu
Výroba interiéru
Praha - Staré Město
Návrh shell & core vily
Design a výroba interiéru
Praha - Troja
Codein gif
CODEIN STUDIO S.R.O.
HOLANDSKÁ 115/18
101 00 – PRAHA 10
ING. ARCH. SILVIE DERNER
ING. ARCH. VÁCLAV DERNER